Dowiedz się więcej.
Ty pytasz - my odpowiadamy.

Ćwiczenia z hula hop. Jak zacząć?

Kobieta w dresie ćwiczy z obciążonym hula hop

Hula hop to bezpieczny i przyjemny sposób na spalenie kalorii i tkanki tłuszczowej, poprawę równowagi, wzmocnienie mięśni i poprawę kondycji sercowo-naczyniowej. A do tego jest to niedroga i łatwa do rozpoczęcia dyscyplina, którą możesz wykonywać niemal wszędzie. Wszystko, czego potrzebujesz, aby zacząć to hula hop i miejsce do swobodnego ruchu. Oto kilka wskazówek, które pomogą Ci rozpocząć tę zakręconą przygodę.

1. Znajdź obręcz o odpowiednim rozmiarze

Sukces Twoich treningów ma wiele wspólnego z rozmiarem obręczy, którą wybierzesz. Jedna z rad dla początkujących to użycie większej obręczy na początek, ponieważ wtedy będziesz wykonywać wolniejsze obroty. Jeśli masz taką możliwość, wybierz się do sklepu i wypróbuj obręcz przed zakupem.

2. Dobierz odpowiednią wagę

Jeśli zdecydujesz się na hula hop z obciążeniem, to dobrym wyborem „na start” będzie obręcz, która waży od około jednego do dwóch kilo. Gdy nabierzesz wprawy i zbudujesz formę, rozważ przejście na cięższy model obręczy, ale tylko wtedy, gdy będziesz w stanie utrzymać właściwą postawę podczas podczas ćwiczenia.

3. Skorzystaj z instruktażu. Lub filmików na Youtube

Istnieje wiele samouczków online i filmików, które podpowiedzą Ci jak prawidłowo ćwiczyć z hula-hop. Jeśli Twoja lokalna siłownia ma na wyposażeniu obręcze, rozważ udział w zajęciach. Warto nauczyć się podstaw przed rozpoczęciem samodzielnych treningów.

4. Zacznij od krótszych treningów

Ćwicząc z hula hop, uczysz swoje ciało, jak poruszać się we właściwy sposób z obręczą (koordynacja), jednocześnie pracując nad układem sercowo-naczyniowym (trening aerobowy). Z tego powodu, być może trzeba będzie zacząć od krótszych treningów.

Postaraj się o dwie lub trzy 10-minutowe sesje dziennie. Możesz je rozłożyć w czasie lub włączyć do ćwiczeń całego ciała. W miarę poprawy kondycji możesz wydłużać czas każdego treningu.

Zwróć uwagę na właściwą technikę ćwiczeń i postawę ciała

Na początek upewnij się, że Twoje stopy są ustawione prawidłowo. Stopy powinny być rozstawione nieco szerzej niż na szerokość ramion, a jedna stopa powinna znajdować się nieco przed drugą.

Następnie upewnij się, że plecy są proste, a mięśnie grzbietu napięte. Nie chcesz zginać się w talii i obciążać dolnej części pleców.

Przełóż obręcz przez głowę, zatrzymaj na wysokości talii, opierając ją o plecy i chwyć ją z każdej strony.

Następnie zacznij kręcić nią w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara. Jeśli jesteś leworęczna/y, łatwiej będzie Ci kręcić obręczą w kierunku zgodnym z ruchem wskazówek zegara.

Gdy obręcz zacznie się obracać, poruszaj talią ruchem okrężnym, aby utrzymać obręcz w ruchu. Przesuń biodra lekko do przodu, gdy obręcz przesuwa się po brzuchu, i odepchnij się, gdy obręcz przesuwa się po plecach.

Nie martw się, że obręcz na początku będzie spadać. To normalne. Po prostu podnieś ją i próbuj dalej, aż przyzwyczaisz się do tego ruchu.

5. BHP ćwiczeń z hula hop

Hula hop jest stosunkowo bezpieczne, istnieją jednak pewne wskazówki, o których należy pamiętać dla bezpieczeństwa i wygody ćwiczeń:

  • Zachowaj prawidłową postawę. Trzymaj kręgosłup prosto, a tułów zaangażowany podczas kręcenia hula hoop. Unikaj pochylania się w talii.
  • Noś dopasowane ubrania. W trakcie ćwiczeń lepiej sprawdza się odzież, która przylega do ciała, np. spodnie do jogi lub spodenki kolarskie i dopasowana koszulkę. Luźny materiał będzie przeszkadzał w ruchu bioder i hamował obręcz.
  • Zachowaj ostrożność, jeśli masz kontuzję pleców. Jeśli masz uraz pleców lub przewlekły ból pleców, skonsultuj się z lekarzem lub fizykoterapeutą przed rozpoczęciem ćwiczeń z hula hop, aby upewnić się, że jest to dla Ciebie bezpieczne.

https://www.healthline.com/health/exercise-fitness/hula-hoop-benefits

Dziękujemy za przeczytanie artykułu. Może zainteresuje Cię też jeden z poniższych tematów?
Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Zobacz także te artykuły:
Cząsteczka wirusa

Jak zbudowany jest wirus? Zarówno wirusy jak i bakterie zbudowane są z tej materii biologicznej (z tej samej zresztą to co inne organizmy żywe). Czy

Czytaj dalej »

KULINARIA Jak zrobic sos beszamelowy? Sos beszamelowy jest wspaniałym dodatkiem do dań z makaronem, zapiekanek, pizzy, ryby, dań z mięsem. Nie wyobrażamy sobie lasagne bez

Czytaj dalej »
Jak radzić sobie w upalne dni? Sposoby na upał

Lato to niewątpliwie jedna z tych pór roku, na które wyczekuje się najbardziej. Dla jednych jest to czas odpoczynku od szkoły, dla innych okres urlopowy.

Czytaj dalej »
Jak skutecznie rzucić palenie?

Problem nałogu nikotynowego jest powszechnie wszystkim znany, każdy z nas zna osobę palącą papierosy. Mimo iż w ostatnich latach jest większy trend na niepalenie niż

Czytaj dalej »

Grillowanie jest bardzo lubianą i powszechną formą spędzania czasu. Zwłaszcza w okresie letnim. Czy zastanawialiście się kiedyś, jak grillować, aby było smacznie i zdrowo? Podczas

Czytaj dalej »