Dwie kobiety jadące na rowerach przez park

Jazda na rowerze

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest

Zalety jazdy na rowerze

Jazda na rowerze jest jedną z najczęstszych aktywności uprawianych przez wielu z nas. Stanowi doskonała formę spędzania wolnego czasu, jak również dbania o prawidłowe funkcjonowanie organizmu. Pozwala nie tylko przemieścić się, z punktu A do punktu B, ale również daje możliwości utraty zbędnych kilogramów, poprawę wydolności organizmu.

Spokojna jazda na rowerze pozwoli nam spalić około 500 kalorii w godzinę, nie musi to być bardzo szybkie tempo. Rekreacyjna jazda zapewni nam poprawę kondycji wyćwiczyć mięśnie, jak również zmniejszy poziom odczuwalnego  stresu. Gdy rozpoczynamy przygodę z pedałowaniem należy zacząć od krótszych dystansów. Dobrze jest jeździć często ale krótko, z biegiem czasu dokładamy dystans. Pozwoli to płynnie poprawić wytrzymałość i zwiększyć spalanie tłuszczu, bez narażenia na kontuzje. W czasie jazdy na rowerze pobudzamy do pracy mięśnie przez co pobierana jest energia z komórek tłuszczowych. Daje to efekt chudnięcia, ale również reguluje poziom cukru we krwi. Co bardzo istotne proces ten pozwala obniżyć poziom złego cholesterolu. Dzięki regularnym rowerowym wycieczkom poprawia się wydolność płuc, organizm jest bardziej odporny na zmęczenie, zwiększa się siła mięśni. Jazdę na rowerze zalecają lekarze, jako profilaktykę miażdżycy oraz cukrzycy.

Korzyści płynące z jazdy na rowerze

Sprawniejsze serce

Jazda na rowerze sprawia iż serce zaczyna szybciej pompować krew. Tak wytrenowane serce wolniej pompuje krew podczas spoczynku (tzw. tętno spoczynkowe) co jest bardzo korzystne dla zdrowia układu krążenia. Systematyczna jazda na rowerze poprawia pracę całego układu krążenia, dzięki temu jest mniejsze ryzyko miażdżycy, udaru, zawału.

Poprawa odporności

Wielu z nas boryka się z problemem obniżonej odporności, dzięki regularnej jeździe na rowerze możemy się uodpornić, zahartować organizm. Dzięki temu nie będziemy podatni na infekcje, a nawet jak się przytrafią będą lżejsze i szybciej wrócimy do zdrowia.

Przeczytaj też:  Jak oszczędzać wodę? Oszczędności znajdziesz pod prysznicem!
Smukła sylwetka

Systematyczna jazda na rowerze ze stałą intensywnością pozwoli spalić tkankę tłuszczową, przyspiesza metabolizm, likwiduje cellulit. Organizm staje się lepiej dotleniony, będzie to trening aerobowy. Zapewni nie tylko utrzymanie smukłej sylwetki, ale również pozwoli osobom z otyłością zrzucenie zbędnych kilogramów.

Wzmocnienie mięśni kręgosłupa

Jeżdżąc na rowerze wzmacniane są mięśnie nóg, pośladków, brzucha, rąk oraz wiele innych. Poprawia się praca kręgosłupa, pozwoli to utrzymać go w dobrej kondycji. Jest to niezmiernie ważne przy siedzącym trybie życia.

Obniża poziom stresu

Podczas jazdy na rowerze wydzielane są endorfiny – hormony szczęścia, które wpływają na poprawę samopoczucia, obniżają poziom stresu. Mózg jest lepiej dotleniony, dzięki czemu lepiej radzimy sobie ze stresem. Relaks na świeżym powietrzu w formie wycieczki rowerowej jest dobrą formą odreagowania stresu dnia codziennego. Ciekawie zaplanowana trasa dostarczy wrażeń estetycznych.

Profilaktyka osteoporozy

Lekarze alarmują iż brak aktywności fizycznej może przyczyniać się do powstawanią osteoporozy. Jazda na rowerze pozwoli nam ochronić organizm przed tą chorobą. Osteoporoza staje się epidemią naszych czasów, głównie przez siedzący tryb życia i brak ruchu.

Rekonwalescencja

Jazda na rowerze pozwala szybciej wrócić do formy osobom po urazach, operacjach, chorobach przewlekłych. Należy wdrażać tą formę aktywości systematycznie i stopniowo. Jest to świetny sposób na poprawę sprawności oraz siły mięśni.

Wolniejsze starzenie organizmu

Aktywność fizyczna na świeżym powietrzu taka jak jazda na rowerze pozwala na lepsze dotlenienie organizmu. Korzysta na tym cały organizm, poprawia się ukrwienie  skóry przez co jest wygładzona. Wzmacnia się układ mięśniowy oraz układ krążenia dzięki czemu wolniej się starzejemy. Jeśli wcześnie zaczniemy aktywny tryb życia możemy zapobiec wielu chorobom.

Aktywność fizyczna jest podstawą dobrego samopoczucia i zdrowego organizmu. Warto podjąć takie aktywności jak pływanie, jazda na rowerze, bieganie, nordic walking, gdyż pozwoli nam to na utrzymanie organizmu w dobrej formie zarówno fizycznej jak i psychicznej.

Przeczytaj też:  Miód wrzosowy

Udostępnij ten artykuł:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest

Dodaj swój komentarz i dołącz do dyskusji

Najchętniej czytane

Bądź zawsze na bieżąco

Zapisz się na nasz newsletter

Piszemy raz w miesiącu. Nie wysyłamy spamu.