Dowiedz się więcej.
Ty pytasz - my odpowiadamy.

Kobieta trenująca crossfit ćwiczy z liną na sali gimnastycznej

Jak wygląda trening crossfit?

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest

Niewątpliwie od kilku lat panuje trend na crossfit. Wszyscy, ci którzy dbają o sylwetkę i dobrą kondycję propagują ten rodzaj treningu. Również gwiazdy z pierwszych stron gazet, chętnie opowiadają o ćwiczeniach cardio, które dla zwykłego człowieka brzmią co najmniej zagadkowo. Wychodzimy naprzeciw niedopowiedzeniom i tłumaczymy – na czym polega trening crossfit.

Wszystko co modne, pochodzi z USA

Moda na crossfit w Polsce przywędrowała rzecz jasna z zachodu, a konkretniej ze Stanów Zjednoczonych. Młodzi mężczyźni, którzy nie mając warunków wykonywania ćwiczeń w profesjonalnie do tego przeznaczonych siłowniach, uprawiali trening wysiłkowy w zwykłych garażach. Nikt wówczas nie przewidziałby, że ten sposób dbania o kondycję podbije serce całego świata.

Na czym polega trening crossfit?

Crossfit to rodzaj treningu, który skupia się na kondycji organizmu. Cechą charakterystyczną Crossfitu jest to, że potrafi wyczerpać z sił nawet najwytrwalszych zawodników. Trening ten daje niesamowite efekty budowania masy mięśniowej oraz poprawia wydolność organizmu. Dzięki niemu staniesz się silniejszy.

Kto może uprawiać crossfit?

Ten rodzaj treningu przeznaczony jest właściwie dla każdego. Bez znaczenia jest tutaj płeć, wiek, czy też umiejętności lub zwinność. Aby trening miał sens, potrzebujesz jedynie pozytywnego nastawienia oraz regularności w wykonywaniu ćwiczeń. Nie jest ważne również to ile ważysz. Jeśli masz problemy z nadwagą – to nic. Trener rozpisze Ci ćwiczenia, które dostosowane będą właśnie do Ciebie. Jeżeli natomiast zmagasz się z problemem nadciśnienia lub jesteś po kontuzji np. kolana, może to być dyskwalifikujące do uprawiania tego rodzaju treningu. Ale tego, dowiesz się już od trenera lub lekarza, bo każdy przypadek jest indywidualny.

Zalety uprawiania crossfitu:
  • spadek masy ciała – strefa cardio (tętno 60 – 70% tętna maksymalnego) jest na poziomie tzw. “fat burning”. Dzięki dostarczanemu tlenowi do organizmu tłuszcz przekształca się w energię,
  • regulacja gospodarki hormonalnej – dzięki ćwiczeniom crossfit, organizm potrafi utrzymać stały poziom insuliny, co zapobiega atakom wilczego głodu. W skrócie – jesteś w stanie kontrolować swój metabolizm.,

  • pozytywne nastawienie i energia – dzięki regularnym ćwiczeniom, Twój organizm wydziela endorfiny, czyli hormony szczęścia :-),

  • wzrost wydolności organizmu,

  • budowanie masy mięśniowej.

Przykładowy trening crossfit:

Osoby, które trenują crossfit wykonują ćwiczenia, których nie znajdzie się na zwykłej siłowni. Najczęściej w crossficie przenosi się różne przedmioty (np. opony, worki z piaskiem), robi się pompki, brzuszki, skacze na skakance, ciągnie liny. A wszystko to w specjalnym tempie, który dostosowany jest do każdego indywidualnie. Dzięki temu można wyrównać masę mięśniową, która być może wcześniej była nierównomiernie ćwiczona. Zwiększa się także zakres ruchu, dzięki temu crossfit kształtuje całą sylwetkę.

Cieknący pot i balansowanie na krawędzi

Każdy trening crossfit poprzedzony jest rozgrzewką, która odwoływać powinna się do zestawu przygotowanych ćwiczeń treningu właściwego. Nie należy jej omijać, gdyż bardzo łatwo wtedy o kontuzję. Trening właściwy trwa ok. 20 minut. Powiesz krótko? Może i tak, ale za to bardzo intensywnie. Podczas treningu nie masz chwili na odpoczynek. Musi być zachowana ciągłość ćwiczeń, która w efekcie daje cieknący pot i balansowanie na krawędzi wytrzymałości.

Przeczytaj też:  Nordic walking - prawidłowa technika
[gs-fb-comments]
ZNAJDZIESZ NAS:

Udostępnij ten artykuł:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest

Dodaj swój komentarz i dołącz do dyskusji

Najchętniej czytane

Bądź zawsze na bieżąco

Zapisz się na nasz newsletter

Piszemy raz w miesiącu. Nie wysyłamy spamu.